dimarts, 28 de desembre del 2010

Marathon man entra en política

A tots els meus lectors, us anuncio una primícia: després de rebre moltes peticions als darrers dies, Marathon man no ha pogut resistir la temptació i ha decidit acceptar l'oferta del nou president de la Generalitat de Catalunya d'entrar en política, i no per la porta del darrera, no us penseu, sinó que ho fa per posar-se al capdavant d'una de les noves carteres creades dins l'organigrama de l'Artur Mas: es tracta del Departament d'Innovació Tecnològica i Xarxes Socials 3.0. No he estat mai una persona amb moltes inquietuds polítiques i encara menys, que en faci bandera. De fet, ho he portat tan discretament que fins i tot el meu cercle més proper d'amistats i familiars no en sospitaven res. Però crec que ha arribat el moment d'obrir una nova etapa en la meva vida, d'aportar el meu més petit i modest granet de sorra per aquest país, d'aixecar-lo de l'atzucac en què es troba immers i de tornar-li el que m'ha donat.

Per això, quan vaig rebre la trucada de l'Artur proposant-me aquesta aventura li vaig respondre que era un honor que hagués pensat en mi, encara que abans ho havia de meditar amb la família i el coixí. Ell em va dir que havia pensat en mi tenint en compte la meva experiència i coneixement de totes les qüestions relacionades amb les innovacions tecnològiques i el món de les xarxes socials, tan vital avui dia perquè la classe política pugui apropar-se més fàcilment al ciutadà. I tot això perquè algú li va ensenyar el bloc que porto i li va agradar molt. Es veu que ell també participa en alguna cursa popular, quan la seva atapeïda agenda política l'hi permet. I va ser en una que vam ser presentats per un amic comú i vam xerrar de coses vàries, projectes de futur, de com vèiem el país i d'altres qüestions que acostumen a sortir prenent una cervesa en una conversa informal.

Es veu que Marathon man el va mig impressionar i s'ha recordat de mi en aquests moments tan crucials. Això sí, li he posat una condició perquè acceptés la seva oferta: entrar en el govern com a independent doncs vull continuar sent-ho ja que sempre he pensat que tenir el carnet d'un partit polític -sigui quin sigui- no et dóna plena llibertat per actuar com un voldria. I ho ha acceptat de la mateixa manera que en aquest primer equip som uns quants més els que tenim aquesta condició. Tot sigui per col.laborar a esborrar i oblidar la trista herència d'aquest darrer tri(st)partit.

Ara hauré de compaginar la meva feina a la universitat -això sempre dóna una pàtina de persona respectable i seriosa- amb la política i ... sobretot, amb les curses. No per estar instal.lat ara en l'esfera del poder he de deixar de banda els meus orígens més humils i us prometo que només faré servir el cotxe oficial per a actes de govern. De totes formes, no puc assegurar que quan hagi de fer una cursa no m'acompanyin uns quants membres del personal de seguretat. I és que avui dia hi ha molt boig pel carrer. A la foto que us adjunto em podeu veure el primer de tots els membres del nou equip. Ara a veure qui serà el proper a ser imitat pel Polònia, a més del propi Mas (guapo!! gràcies) i l'Oriol Pujol.


6 comentaris:

  1. JC!
    Al principi pensava que era un títol que no volia dir exactament el que deia! :)
    Molt bé, moltíssim bé! Enhorabona que el Mas t'hagi triat! Et desitjo molta sort perquè puguis ajudar el país i la seva gent!
    Una abraçada, Raul.

    ResponElimina
  2. Mas només tria els millors i està clar que tu ets el millor en la teva especialitat. Ei, quan hagis de nomenar càrrecs d'aquests de per vida que cobren un sou milionari, recorda aquells que tenim les mateixes passions que tu, o intenta a veure si ens col·loca a algun lloc d'esports, o de TV3... Suposo que l'entrada del blog d'avui, dia 28, serà l'última. No crec que un conseller pugui mantenir un blog d'aquestes característiques. Gràcies per tot, Joan Carles!!! Trobarem a faltar els teus comentaris.

    ResponElimina
  3. Felicitats Joan Carles!. De totes maneres era un secret a veus, i tothom parlaba de tu a totes les quinieles sobre els posibles consellers. I sempre tot amb la teva prudència i discreció habituals. Chapeau!!!.

    ResponElimina
  4. Raul (el primer),
    Ja t'he respost pel Facebook. Em faig al càrrec que com al Brasil el dia de les innocentades és l'1 d'abril potser desconeixes el nostre. Ara bé, mira'm bé: jo faria cara de conseller? Amb la mala llet que gasto de vegades més d'un cop la presidenta del parlament m'hauria de fer fora per insultar als de l'oposició quan m'ataquessin (evidentment sense raó).
    Però gràcies de totes formes.
    JC

    ResponElimina
  5. Raúl (el mataroní):
    Tranquils que quan estigui instal.lat al nou despatx començaré a fer trucades i "pressionar" perquè a les curses on hi participeu maquillin els vostres temps (a la baixa, és clar). Ja pensaré en vosaltres. Com sóc un dels vostres, no me'n puc oblidar.
    I sobre el bloc, no et negaré que a partir d'ara la política em traurà temps però per això ja em deuen estar esperant a l'entrada del despatx tota una corrua de becaris i becàries i segur que d'entre tants llepaculs, n'hi haurà algun que sàpiga mantenir el to i l'estil del bloc, sense que es noti que jo ja no l'escriuré. És com alguns escriptors (o gent que publica un llibre, que no sempre coincideixen) que tenen un "negre" que escriu per ells.
    Salutacions

    ResponElimina
  6. Ernest,
    Ja veig que ets molt intuïtiu i m'ensumava que tu ja ho sospitaves!! La meva prudència i discreció de què faig gal.la no serveix de res davant de gent que és molt perspicaç. Segur que no tens una segona feina, tipus periodista o per l'estil?
    Records.

    ResponElimina