dijous, 30 de desembre del 2010

Gener del 2011: quina serà l'estrena?

Estem a poques hores de deixar el 2010 i per tant, de començar el que ha de ser el nostre tercer any de curses, després que amb la mitja marató de Sitges del gener del 2009 donéssim el tret de sortida al que és el nostre, fins ara, breu historial en el món de les curses populars. Ja avenço, però, que la tria per aquest proper mes tampoc és que sigui molt lluïda i no hi ha gaires opcions que siguin d'allò més atractives (i tampoc és que siguem molt primmirats). Tot i així, com el calendari és prou ric sempre hi haurà alguna cursa que ens agradi de fer i una altra cosa és que després les circumstàncies hi ajudin; això sí, mantenint la idea de fer-ne dues o un màxim de tres.

Dit això, les curses que destacaria per al proper gener són les següents:
  • La 12ª Mitja marató de Terrassa, per al diumenge 16. Si s'acaba complint el pronòstic ja faria tres mesos de la meva darrera mitja (la de Mollerussa al novembre) i la veritat, tinc ganes de fer aquesta distància (després que no fes la de Vic). Me n'han parlat bastant bé, tot i que no conec res del seu recorregut i el fet que sigui tot asfalt, em fa una mica de "por" per veure com pot respondre el bessó. A més, pel que he vist encara es manté en un preu força raonable (no pas com altres d'aquest mateix mes -llegeixi's Sitges). A veure si ens acabem decidint abans que es tanqui el termini d'inscripció.
  • La 8ª Cursa de l'Oli de les Borges Blanques, per al diumenge 23. Ja l'he fet enguany i és una de les que en guardo un millor record, tant pel que fa a la meva actuació personal com per l'ambient de després. Una cursa molt ben organitzada, barata (bo i més si es té xip propi) i de les que estan pujant com l'escuma als darrers anys (tot i no ser molt jove). A més, la cursa coincideix amb la XIV Fira de l'Oli i la 48ª Fira de les Garrigues i per tant, el seu interès està del tot garantit. Potser aquest cop no la farem -per allò de no repetir curses d'un any per l'altre- però com segurament aquest cap de setmana estigui sol i altres opcions no em fan gaire el pes, no s'ha de descartar en absolut.
  • I per al darrer cap de setmana, no hi ha gaire per triar, llevat que fem la 17ª Mitja Marató de Barcelona. Aquesta opció, però, només s'hauria de tenir en compte en el cas de no haver fet abans la de Terrassa. Per mi té de bo el fet de córrer per alguns dels carrers més populars de la ciutat però per contra, no és gaire barata (i ho serà menys si no ens decidim ben aviat ja que pot costar fins a 24€ després que se'ns passi la ressaca de la festa de Cap d'Any).
Deixant de banda aquestes tres, per al primer cap de setmana hi ha la 28ª Mitja marató de Sitges, de molt record doncs aquí vaig debutar i crec que me'n vaig sortir prou bé. Tot i que aquest ja seria un bon motiu per tornar-hi, no compto que la faci perquè ara hauria d'acoquinar 25€ i crec, doncs, que és massa cara. Per tant, el primer diumenge de mes ens l'agafarem de descans, bo i més després que acabem l'any amb una altra cursa (la d'Avinyó). Després, el següent cap de setmana hi ha coincidència d'unes quantes opcions, en principi, bones i és clar, com no tenim el do diví de la ubiqüitat, no les podrem fer totes. Així, el mateix dia que la mitja de Terrassa es fa la 23ª Mar i Murtra de Blanes (20km.) i que ha estat una de les meves millors curses. Recordeu que no fa gaire ja la vaig destacar pel tema de la relació qualitat-preu. I també podrem escollir la 4ª Cursa Atlètica Rural de Torà, suposant que es faci ja que hores d'ara el seu Web encara no en diu res.

Per acabar, per als altres dos caps de setmana no hi ha gaire més tria que ens interessi. Si no fos possible l'opció de les Borges Blanques, es podria triar la Marxa del Terme de Sant Fruitós de Bages que ja vaig fer com a preparació per a la Marató de Barcelona. Però com no tinc en ment fer un altre cop la distància maratoniana, aleshores potser tampoc tindria sentit la citada Marxa. Ja veieu, doncs, que el mes de gener no dóna per a gaire però sigui com sigui, alguna cosa o altra acabarem fent.

I ja que n'he fet esment, potser us interessaria llegir aquestes altres entrades anteriors:

6 comentaris:

  1. Venga Joan Carles!

    Ens veiem a Terrassa!
    El circuit de cap manera es per fer-hi "marca", és durillo i força trenca-cames. Per contrapartida, l'organització, els serveis i l'atenció al corredor són magnífics!

    Salut i bon any 2011!

    HdF

    ResponElimina
  2. HdF,
    Osti tu, ja m'has acollonit! No m'agraden gens aquests circuits trenca-cames, encara que després trobis molts bons serveis. Ui, ui, ui ,,, a veure si em tiro enrere. De totes formes, si m'hi decideixo, et busco.

    Salut i bon 2011.

    ResponElimina
  3. Hola anònim,
    No tinc cap "pista" de qui pots ser però faig recíprocs els teus desitjos.

    I gràcies per entrara al bloc.

    JC

    ResponElimina
  4. Joan Carles, el 16 de gener també hi ha la cursa dels 2 turons de Moià.Un Km. més llarga que habitualment, però.
    Bon any nou i endavant amb el bloc.

    ResponElimina
  5. Hola Miquel, ja tenia present la de Moià però si segueixes el bloc sabràs que aquest tipus de curses d'una certa exigència pel seu desnivell no són les meves favorites, tot i que algunes de les darreres que he fet no se n'allunyarien gaire. Si no la vaig incloure és perquè en principi, no entra en els meus plans.

    De totes formes, tampoc tinc tan clar que acabi fent la mitja de Terrassa, per raons que ja exposaré més endavant i per tant, podria contemplar-la com una bona alternativa. La vaig fer el 2009 (crec que va ser la meva segona cursa) i en guardo un bon molt record. Però el meu nivell de forma d'ara dista bastant del de fa dos anys i és clar, no voldria "patir" més del necessari.

    Bon any i gràcies pels ànims.

    ResponElimina