dimarts, 14 de desembre del 2010

Que n'aprenguin!!

No sé si creieu o no en les casualitats però amb aquesta entrada us en vull explicar una. Resulta que ahir a la tarda me n'adono que si vull inscriure'm a la 2ª eco-mitja marató de Vic d'aquest proper diumenge, hauria d'acoquinar 20 € perquè, despistat que sóc, acabava el primer termini per fer-la a un preu de 15€. D'entrada, aquest sobrecost és habitual en moltes curses i les seves organitzacions se'n volen curar en salut i tenir assegurat un bon nombre de corredors uns quants dies abans de la data. Ara bé, aquest increment de 5€ significa un "càstig" certament dur, d'un 33% més. Entenc que si un vol fer aquesta cursa tant sí com no això no el dissuadirà de no inscriure's-hi perquè malgrat la crisi que es viu arreu, si s'ha de deixar de fer per aquest fet, aleshores ja ho podem deixar estar ... Però què voleu que us digui? no em dóna la gana de pagar aquests 20€ i tampoc entenc que aquest preu sigui el mateix per a les inscripcions fora de termini (en el cas que encara hi hagi places). La meva pregunta és: atenent això últim, per què no s'amplia aquest primer termini d'inscripció? No ho acabo d'entendre. De totes formes, el principal motiu que m'ha fet desistir és que hi hauria d'anar sol (no seria, però, el primer cop) i no tinc gaires ganes.

I si us demaneu perquè deia allò de les casualitats, ara m'explico: ahir mateix rebo informació de dues curses que ja he fet i de les quals en vaig sortir molt satisfet. D'una banda, una carta a nom meu que inclou el fulletó de la 23ª Cursa Mar i Murtra de Blanes, de 20 km. i prevista per al 16 de gener del 2011. El cost d'inscripció és igual que l'edició anterior, de 12€ (o 15 en un segon termini) i si féssim una relació entre distància i preu, veuríeu que surt molt més favorable que moltes altres curses. I fins i tot el "càstig" del sobrecost suposa un preu igual o encara menor que l'inicial a pagar en aquestes altres curses. No m'estendré ara a explicar com em va anar però estic convençut que ponderant-ho en termes de distància i de perfil (doncs aquesta no és plana), potser ha estat la meva millor cursa. I de l'altra, rebo un missatge personal demanant-me si faré la 8ª Cursa de l'Oli de les Borges Blanques (23 de gener del 2011 i tal dia com avui farà gairebé un any) de la qual en guardo també un bon record, tant per la meva participació com per l'ambient que hi vam poder gaudir (coincidint també amb una fira de l'oli). D'aquesta em sorprèn gratament que el preu de la inscripció no només no ha pujat sinó que ha baixat (de 12 a 10€) i que a més a més, és una de les poques curses en què val la pena disposar de xip propi perquè aleshores només s'ha de pagar ... 6€. Potser en això hi té a veure el fet que crec que en aquesta edició no s'obsequiarà amb la bossa d'esports de l'anterior, però estic segur que a molta gent aquesta qüestió no l'importa gaire (doncs ja té samarretes i bosses) i posa en primer lloc unes altres (preu, ambient, etc.).

Doncs ... que n'aprenguin algunes curses! En un moment de crisi com l'actual s'ha de ser valent o saber-s'ho muntar bé per congelar els preus i fins i tot baixar-los. Així doncs, aquest diumenge descartem fer la mitja de Vic i ara ens passen pel cap dues opcions: una bona sortida en BTT o fer la Bell Race de Navarcles (en la seva 1ª edició) i de la qual ja en vaig parlar fa unes setmanes; i malgrat que aquest no és el meu tipus preferit de cursa, entre que és bastant a prop de Manresa, no arriba als 10 km. i és barata (10€) qui sap si l'acabarem fent.

Per acabar, i ja que n'he fet esment, potser us interessarà llegir aquestes tres entrades anteriors:
  • Sobre el "naixement" d'una nova cursa (la Bell Race).
  • La crònica de la cursa de Blanes (2010).
  • La crònica de la cursa de les Borges Blanques (2010).

4 comentaris:

  1. Tenen totes bona pinta, i es que el problema es per triar entre tanta cursa interessant...
    La Bell Race deu ser molt divertida segur, però a la Cursa de l'Oli ja "li tinc ganes", i l'any passat ja vas parlar molt bé d'ella...
    El problema es que el 16 de gener es la Mitja de Terrassa, i el 23 la Cursa de Sant Antoni que no he decidit encara fer, però...
    Moltes curses "xules", i poques cames per agantar-les totes, jejeje.
    Gràcies per les recomanacions, que com sempre, son molt interessants!.

    ResponElimina
  2. Així m'agrada. Reivindicatiu, com ha de ser. És cert que hi ha curses que crec que "es pensen" que tenen la veritat absoluta i que poden fer el que vulguin amb els "borregos-atletas" amb els quals a vegades ens covertim. I això bé per la teva bona dèria de no anar a curses massives. És una bona iniciativa, sobretot si tens alternatives interessants. Algunes, com diu l'Ernest, tenen bona pinta. El problema, com tu bé dius en el comentari al meu blog, és la distància. Més de 50km ja comença a ser una mica massa segons com, a no ser que et faci molta il·lusió o aprofitis per fer turisme. Jo, a Vilanova, hi vaig perquè tinc amics que també hi van, i tinc uns sogres que viuen al Prat i aprofitarem per sortir des d'allà i el camí ja és molt més curt.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Ernest,
    Just ara acabo de parlar amb els col.legues i ens hem decidit per la Bell-race, a veure com ens surt però pel que fa a mi, no compto fer un paper gaire brillant. De curses "maques" n'hi ha unes quantes i al final falten cames i caps de setmana. De totes formes, si dius que li tens ganes a la de l'oli, podria ser una molta bona opció (no per fer cap marca) però és clar ... entenc que si coincideix amb la mitja de Terrassa vulguis córrer a casa. Un altre any haurà de ser.
    De res, gràcies a tu per llegir-les

    ResponElimina
  4. Hola Raúl,
    De reivindicatiu crec que se n'ha de ser sempre. El comentari que feia de la mitja de Vic no és tant per aquesta cursa en concret, sinó per moltes més en general, ja que crec que se n'aprofiten un pèl massa del "boom" i pugen preus sense gaire sentit i amb una relació qualitat-preu que tampoc ho justifica (compte, això no ho dic pel cas de Vic perquè no la conec). Per tant, si un ja és una mica reaci a aspectes com aquests i a sobre cal sumar el factor de la distància o el desplaçament, doncs passa que ara algunes ja no me les plantejo, si no és que hi ha altres variables postcursa (passar el dia fora, fer alguna visita per la zona, etc.) El cas de Vic ni és que sigui lluny de casa ni tampoc una ciutat com perquè després no hi puguis fer-hi res ... Però com dic en l'escrit no tinc ganes de pagar 20€ per una cursa que ara mateix ni em va ni em ve i, sobretot, aquest cop hauria d'anar sol. I això sí que ara mateix no em ve de gust.
    Vagi bé per Vilanova i estic convençut que podràs mantenir el nivell de Marató. Veig que tant tu com l'Ernest esteu encara pujant i en canvi, jo estic a la baixada!
    Records i salutacions.

    ResponElimina